مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار می‌کند:

کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه علمی ۱: کتاب «عصر حیرت»

تعداد بازدید:۲۶۹۱
اولین کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه علمی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، با عنوان «کتاب عصر حیرت» در روز چهارشنبه ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۹ و به صورت وبینار برگزار خواهد شد.
کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه علمی ۱: کتاب «عصر حیرت»

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
«بدون فضای انتقادی سالم و بدون آزادی بیان و گفتگوی آزاد با «حمایت حکومت اسلامی‌» و «هدایت علماء و صاحبنظران‌»، تولید علم و اندیشه دینی و در نتیجه‌، تمدن‌سازی و جامعه‌پردازی‌، ناممکن یا بسیار مشکل خواهد بود»
(پاسخ به نامه جمعی از دانش آموختگان و پژوهشگران حوزه علمیه در مورد کرسی‌های نظریه‌پردازی
۱۶ بهمن ۱۳۸۱)


مهدی نصیری صاحب کرسی «عصر حیرت» در خصوص حکمرانی در عصر غیبت بیان می‌دارد:
سه دیدگاه درباره حکومت و جامعه‌سازی یا تمدن‌سازی در عصر غیبت در شیعه وجود دارد:

  1. دیدگاه قعود و پرهیز از تشکیل حکومت و طبعاً تمدن‌سازی
  2. دیدگاه لزوم تلاش برای تشکیل حکومت و تمدن‌سازی و امکان تمدن‌سازی در حد عالی یا نزدیک به عالی که ما از آن تعبیر به تمدن تراز اسلام می‌کنیم.
  3. دیدگاه لزوم تلاش برای تشکیل حکومت و تمدن‌سازی اما در حد وسع و البته این وسع محدود است و نه تنها در حد عالی مقدور نیست، بلکه (به طور میانگین) کمتر از پنجاه درصد است.


دیدگاه اول از نظر ما مردود است و ادله‌ای که در دفاع از این دیدگاه ارائه می‌شود، ناتمام است.
دیدگاه دوم نیز مورد نقد و ایراد است و در براورد توانایی‌های یک حکومت و نظام دینی برای تمدن‌سازی در عصر غیبت و دوران سیطره مدرنیته دچار اشکال است.
دیدگاه سوم مورد تأیید و دفاع ماست؛

 


مهدی نصیری در کتاب «عصر حیرت؛ جستاری کلامی پیرامون حکمرانی فقهی و تمدن‌سازی دینی در عصر غیبت و سیطره مدرنیته» دیدگاه‌های فوق را تشریح می‌کند.
ناقدین این دیدگاه آقایان دکتر محمدهادی همایون، نویسنده کتاب «چهل ستون تمدن: مبانی حکمی و مهدوی تمدن نوین اسلامی» و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند، مسئول گروه اصول فقه احکام حکومتی در فرهنگستان علوم اسلامی می‌باشند.
مدیر این جلسه نیز دکتر غلامرضا سلیمی، معاون پژوهش مدرسۀ حکمرانی شهید بهشتی و عضو هیأت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است.

جلسۀ مذکور اولین کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه علمی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی می‌باشد که در روز چهارشنبه ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۹ و با عنوان «کتاب عصر حیرت» به صورت مجازی برگزار خواهد شد. از علاقه‌مندان و صاحبنظران دعوت می‌گردد از طریق لینک داده شده در پایین صفحه، در این کرسی حضور بهم رسانند.

زمان برگزاری: چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹، ساعت ۱۰ الی ۱۲

 

لینک ورود:

www.skyroom.online/ch/governanceschool/book

لینک کمکی:
http://sndu.ac.ir/online


دانلود کتاب «عصر حیرت؛ جستاری کلامی پیرامون حکمرانی فقهی و تمدن‌سازی دینی در عصر غیبت و سیطره مدرنیته»

دانلود کتاب «چهل ستون تمدن: مبانی حکمی و مهدوی تمدن نوین اسلامی»

 

نکاتی در خصوص وبینار:

  • برای ورود به اسکای روم حتماً از مرورگرهای پشتیبانی شده (گوگل کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر) استفاده فرمایید.
  • لینک کمکی داده شده، برقراری ارتباط از طریق سرویس تراوا می‌باشد. جهت استفاده از این سرویس حتماً با استفاده از کامپیوتر و با استفاده از مرورگر گوگل کروم و یا فایرفاکس وارد شوید. بعد از ورود به لینک، از قسمت راهنمای پژوهشگران افزونه کروم را نصب کرده سپس با انتخاب گزینه پخش آنلاین، وارد تراوا شوید.
  • پس از ورود به لینک داده شده، به عنوان مهمان وارد نشست شده و نام و نام خانوادگی و همچنین نام مؤسسه یا سازمانی که عضو آن هستید را وارد نمایید. مثال: (حسین محمدی، دانشگاه تهران) یا (دکتر احسان علوی، سازمان مدیریت صنعتی) و…. بدیهی است این امر به صدور گواهی حضور در نشست نیز کمک خواهد کرد.
  • در صورتی که در حین سخنرانی‌ها و یا در انتهای جلسه پرسشی داشته و یا قصد شرکت در بحث را دارید، بر روی علامت دست کلیک کرده و منتظر بمانید تا مجوز فعال کردن میکروفون توسط اپراتور به شما داده شود.
  • در صورت بروز هرگونه خطا و مشکل در ورود به نشست، دریافت صدا و تصویر، اتصال میکروفون و… با شماره‌های ۰۹۱۹۳۳۶۸۱۲۰ و یا ۰۹۱۲۰۰۴۷۸۴۳ تماس حاصل فرمایید.

 



لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه علمی عصر حیرت


نظر شما :