نشست تخصصی مشترک معاون پژوهشی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی دانشگاه عالی دفاع ملی، معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور برگزار شد.

ضرورت همکاری و هم افزایی پژوهشی با محوریت سیاستگذاری و حکمرانی اسلامی

۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۲ کد : ۱۲۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۴۶
ضرورت همکاری و هم افزایی پژوهشی با محوریت سیاستگذاری و حکمرانی اسلامی

‌‌‌‌‌‌‌

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، نشست تخصصی مشترک معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور و معاون پژوهشی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی دانشگاه عالی دفاع ملی در این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای نشست، غلامرضا سلیمی معاون پژوهشی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی به بیان فلسفه وجودی، اهداف، مأموریت‌‌ها و اقدامات مدرسه به‌ویژه در حوزه آموزش و پژوهش از ابتدای تأسیس تاکنون پرداخت و گفت: آموزش حکمرانان حال و آینده در سطح ملی، فراملی و جهان اسلام، تولید علم نافع بومی و نظریه‌پردازی در حوزه حکمرانی اسلامی، گفتمان سازی و نهادینه سازی مفاهیم اصیل حکمرانی اسلامی، تجزیه و تحلیل و تدوین تجارب حکمرانی جمهوری اسلامی ایران، آزمون سیاست‌های اجرایی قبل از پیاده سازی و ارائه راه حل‌ها و راهکارها برای مشکلات پیش‌روی دولت جزو مأموریت‌‌های اصلی مدرسه است.

عضو هیأت علمی و مسئول بسیج اساتید دانشگاه عالی دفاع ملی سپس به زمینه‌‌های همکاری پژوهشی طرفین و استفاده از ظرفیت‌‌های اندیشکده‌‌های بسیج اساتید در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این مدرسه در انجام فعالیت‌‌های پژوهشی از جمله در زمینه‌هایی چون همایش و هم اندیشی، گفتمان سازی، نهادسازی، برگزاری کرسی‌‌های ترویجی و نظریه‌‌پردازی در عرصه سیاستگذاری و حکمرانی به‌ویژه در ارتباط با سومین همایش ملی و اولین همایش بین‌‌المللی حکمرانی متعالی که در ۱۸ آبان سال جاری برگزار می‌شود، آماده همکاری با معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور است.

در ادامه این نشست، وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور ضمن بیان اینکه مدرسه حکمرانی شهید بهشتی از ابتدای تأسیس تاکنون فعالیت‌‌های اثربخشی در حوزه آموزش و پژوهش داشته است و فضای مناسبی برای همکاری‌‌های دوجانبه و چندجانبه وجود دارد، گفت: یکی از ابزارهای مهم اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تربیت حکمرانان و سیاستگذاران اجرایی در تراز انقلاب و نظام اسلامی است.

آرایی حکمرانی اجرایی مطلوب را یکی از عوامل اصلی موفقیت در سیاستگذاری دانست و افزود: باید مفهوم حکمرانی را متناسب با بسترهای دینی، سیاسی و فرهنگی کشور که همان حکمرانی متعالی اسلامی با محوریت ولایت مطلقه فقیه است، تعریف و اجرا کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی رویکرد مسأله محوری مطابق با نیازهای کشور و جامعه را جزو مأموریت‌‌های اصلی نهضت استادی بسیج دانست وعنوان کرد: دغدغه استادان دانشگاه باید کمک به دولت برای احصا و حل مسائل انقلاب و نظام اسلامی و مردم مبتنی بر اولویت‌‌ها باشد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان بیان کرد: زمینه‌‌های همکاری و تعامل با مدرسه حکمرانی شهید بهشتی در موضوعاتی چون مسأله شناسی تحلیلی و سیاست پژوهی از طریق اندیشکده‌‌ها، همایش‌‌ها و نشست‌‌های تخصصی حکمرانی پژوهی، رویدادهای استارتاپی، برنامه‌‌ریزی و آموزش حکمرانان آینده، کرسی‌‌های مناظره، نقد و نظریه‌‌پردازی، نشریات علمی و انتشارات وجود دارد.

‌‌‌

مهندس حمزه لو معاون اداری پشتیبانی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی نیز با حضور در این جلسه حضور بر پیگیری تفاهمات تا حصول نتیجه تاکید کردند.

کلید واژه ها: حکمرانی مدرسه حکمرانی حکمرانی شهید حکمرانی شهید بهشتی اسلامی مدرسه مدرسه حکمرانی شهید مدرسه حکمرانی شهید بهشتی کشور اساتید کشور


نظر شما :