مدرسه حکمرانی شهید بهشتی باید محوریت آموزش های حکمرانی در کشور را در اختیار داشته باشد

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۴ کد : ۱۳۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۳۶
مدرسه حکمرانی شهید بهشتی باید محوریت آموزش های حکمرانی در کشور را در اختیار داشته باشد

رئیس مدرسه حکمرانی و معاونین ایشان با دبیر محترم شورای انقلاب فرهنگی حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه در دفتر ایشان درباره همکاری‌های فی‌مابین دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای جلسه آقای دکتر بختیاری ماموریت‌های مدرسه، خلاصه‌ای از عملکرد و برنامه های آتی مدرسه شامل: دوره‌های دکتری، آموزش‌های فرمانداران و مدیران استانی، دوره‌های دفاع ملی حکمرانی و سایر برنامه‌ها را تشریح نمودند و در پایان ضمن اشاره به شورای راهبری مدرسه از ایشان درخواست نمودند که به عنوان استاد صاحب نظر در این شورا شرکت نمایند.

دکتر خسرو پناه، ضمن عرض تشکر و خیرمقدم، تشکیل مدرسه حکمرانی را یکی از کارهای بزرگی دانستند که در گام دوم انقلاب تدبیر شده است. ایشان کارهایی که تا کنون در مدرسه حکمرانی شهید بهشتی انجام شده است را موجب مباهات دانسته و عنوان کرد که این اقدامات در کشور موجب تحولات فراوانی شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد، مدرسه حکمرانی شهید بهشتی باید محوریت آموزش‌های حکمرانی کشور را در اختیار داشته باشد و با توجه به شرایط و اقتضائات کشورمان مدرسه باید مدلی بومی و متناسب با زیست بوم کشور را ارائه کند. یعنی مدرسه باید تئوری نظام در حکمرانی را مشخص کند.

ایشان در ادامه مباحث گفت با مطالعاتی که داشته‌ام حکمرانی را نسخه ای جدی برای تحول بنیادی در کشور می دانم لذا از مدرسه حکمرانی شهید بهشتی انتظار دارم که ستاد حکمرانی متعالی را تشکیل دهد و با دعوت از صاحب نظران این حوزه، شورای عالی را هم کمک نماید.

دکتر خسروپناه در قسمت پایانی جلسه گفت در مدرسه محتواهای خوبی تولید شده است و در جهت کمک به شورای عالی انقلاب درخواستم این است که با بررسی‌های همه جانبه، شورای عالی انقلاب فرهنگی را در انجام بهتر رسالت خود کمک نمایید.

در پایان جلسه آقای دکتر بختیاری ضمن تشکر از ایشان بابت جلسه بسیار خوبی که داشتند، گفت بررسی‌ها در مدرسه انجام خواهد شد و همکاری‌های خوبی در مواردی که بحث شد صورت خواهد گرفت. 

کلید واژه ها: مدرسه مدرسه حکمرانی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی مدرسه حکمرانی شهید حکمرانی حکمرانی شهید بهشتی حکمرانی شهید شورای شورای عالی شورای عالی انقلاب


نظر شما :