برگزاری شورای تولید محتوای حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی(ره)

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسرو پناه: پرسش های حل نشده زیادی در غرب در موضوع حکمرانی وجود دارد.

چهاردهمین جلسه شورای تولید محتوای مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ با حضور اعضاء برگزار گردید.
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۴۴۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۱
حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسرو پناه: پرسش های حل نشده زیادی در غرب در موضوع حکمرانی وجود دارد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسرو پناه:  پرسش های حل نشده زیادی در غرب در موضوع حکمرانی وجود دارد.

چهاردهمین جلسه شورای تولید محتوای مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در تاریخ 1403/02/16 با حضور اعضاء برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، در ابتدای جلسه آقای دکتر حسن بختیاری رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری و گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید بزرگوار و تبریک روز معلم به بهره گیری هر چه بیشتر از آثار این معلم شهید تأکید کردند. ایشان با اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر به واکاوی ابعاد و مؤلفه های مکتب حکمرانی اسلامی، عنایت بیشتر به استخراج دیدگاه ها و اندیشه های امامین انقلاب را در این زمینه از اعضاء و مراکز مرتبط در مدرسه خواستار شدند.

سپس سایر اعضای جلسه با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه، با ورود به عنوان حکمرانی ولایی و تشریح ابعاد آن؛ بر عنوان حکمرانی ولایی به جای حکمرانی اسلامی و  ضرورت توجه همزمان به دیدگاه امامین انقلاب در این بحث تأکید کردند. همچنین با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ضرورت خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی؛ نظام حکمرانی را در خدمت جامعه پردازی دانستند و ضرورت توجه به بحث حلقه های میانی را خواستار شدند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تشکر از مطالب ارائه شده، با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان داشتند که در غرب  مسأله حکمرانی و حتی نسبت و اشتراک و افتراق بین حکمرانی با مدیریت، علوم سیاسی و سایر علوم کامل حل نشده است و پرسش های لاینحل زیادی در این عرصه وجود دارد و آن ها تلاش دارند تا از این آشفتگی و ابهامات بیرون بیایند. ایشان  با ورود به بحث حکمرانی حکمی ولایی و تشریح ابعاد آن، بر ضرورت توجه به دیدگاه بزرگانی مانند علامه طباطبایی(ره) و شهید استاد مرتضی مطهری(ره) در کنار پرداختن و توجه به دیدگاه های امامین انقلاب تأکید کردند.


نظر شما :