حکمرانی درآمدی بسیار کوتاه

Governance: A Very Short Introduction



گروه‌ها : حکمرانی عمومی
نویسنده: مارک بویر
دسته کتاب : ترجمه شده
آخرین بروزرسانی : ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تعداد صفحات : ۱۵۷
مرحله تولید : چاپ شده

واژه حکمرانی از دهه ۱۹۸۰ فراگیر شد. حکمرانی به‌طور خلاصه می‌تواند به‌معنای تمامی فرایندهای حکومت‌کردن باشد. این واژه، تمرکز بر نهادهای رسمی حکومت را با شناسایی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای که فراتر از مرزهای دولت و جامعه است، تکمیل می‌کند. این واژه توجه را به‌سوی فرایندها و برهم‌کنش‌های پیچیده‌ای که در حکومت‌کردن دخیل هستند، معطوف می‌کند. به‌طور مشخص‌تر حکمرانی دربرگیرنده خیزش فرایندهای نوینی از حکومت‌کردن است که ترکیبی، دارای صلاحیت‌های چندگانه و طرف‌های ذی‌نفع پرشماری است که در یک شبکه با هم کار می‌کنند. درواقع، حکمرانی دگرگونی‌های اخیر در جهان را توصیف می‌کند.

این کتاب برای تمام کسانی که مایل هستند با ساز و کار کشور داری آشنا شوند مناسب است و منبع خوبی برای کسانی است که می‌خواهند حکومت‌های کشورهای دیگر را هم بررسی کنند و جهان معاصر را تحت تاثیر حکومت‌هایشان تحلیل کنند.

کتاب حکمرانی؛ درآمدی بسیار کوتاه اثر مارک بیور و ترجمه غلامرضا سلیمی و داود کریمی‌پور است که بررسی معنای حکمرانی به مفهوم عام و تفاوت قدرت و اختیارات حکومت‌ها و دولت‌ها می‌پردازد. این کتاب به تحلیل جایگاه قدرت در شکل‌گیری یک نظام حکومتی پرداخته است

کلید واژه ها: دکتر غلامرضا سلیمی

ارسال با ایمیل:

نظر شما :