دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

«حکمرانی» حلقه مفقودۀ اداره کشور است.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۲۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۱۳
رئیس و معاونین مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با جناب آقای دکتر محسن رضایی دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.
«حکمرانی» حلقه مفقودۀ اداره کشور است.

رئیس و معاونین مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با جناب آقای دکتر محسن رضایی دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

هدف از برگزاری این جلسه نحوة فعال کردن مدارس حکمرانی در استانها بود. در ابتدا رئیس محترم مدرسه حکمرانی شهید بهشتی جناب آقای دکتر غضنفری ضمن تشکر بابت فراهم شدن این جلسه گزارشی از عملکرد سه ساله مدرسه ارائه نمودند. ایشان در ادامه عنوان کردند در این مقطع زمانی که مدرسه حکمرانی شهید بهشتی از نظر علمی و ساختاری به درجه‌ای از مقبولیت نخبگانی رسیده که می‌تواند مراکزی را که در حوزه حکمرانی به صورت جسته و گریخته فعالیت دارند به صورت متمرکز راهبری کند و یکی از بازوان علمی و اجرایی مرکز تشخیص مصلحت نظام باشد. در پایان ریاست محترم مدرسه آمادگی مدرسه را برای هرگونه همکاری جهت تربیت حکمرانان آینده در تراز انقلاب اسلامی اعلام نمودند.

سپس دکتر قائمی معاون آموزش مدرسه حکمرانی ضمن تشریح نظام آموزشی چند وجهی که در کلاس‌های آموزشی مدرسه در حال اجرا می‌باشد به نحوة اجرای آموزش‌ها (آموزش پنج پنجره‌ای) که شیوه‌ای کاملاً نوین در انتقال تجربه علمی و عملی حکمرانی به حکمرانان آینده است اشاره نمود. معاون آموزش مدرسه حکمرانی در ادامه به تشکیل زنجیره آموزش حکمرانی برای تربیت حکمرانان آینده اشاره کرد.

دکتر سلیمی معاون پژوهش مدرسه نیز گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی مدرسه در حوزة تالیف ترجمه و برگزاری نشست‌های نقد و نظریه‌پردازی خدمت ایشان ارائه دادند.

آقای دکتر پورصادق معاون آموزش دانشگاه عالی دفاع ملی نیز که در این جلسه حضور داشتند ضمن تشکر از دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت گزارشی از کرسی‌های نظریه‌پردازی دانشگاه ارائه نمودند.

در پایان جلسه دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه از مسئولین مدرسه حکمرانی و شخص ریاست محترم دانشگاه عالی دفاع ملی سردار وحیدی و آقای دکتر غضنفری و مسئولان مدرسه حکمرانی بابت احتمام به مسئله مهم حکمرانی تقدیر و تشکر کردند و در ادامه فرمودند کشور ما در حوزه‌های انرژی، جوانان مستعد، موقعیت ژئوپلیتیک و سایر ارکان قدرت از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است، مشکل کشور ما حکمرانی است، حلقه مفقود شده کشور حکمرانی است. ایشان با اشاره به طرح تربیت حکمرانان در استان‌ها عنوان کردند انتخاب حکمرانان محلی برای مناسب حکمرانی در هر استان تأثیر بسیار خوبی در اداره امورکشور دارد.

ایشان در ادامه ضمن تأکید حرکت رو به جلو مدرسه اعلام آمادگی نمودند که مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور کامل از این حرکت مبارک حمایت می‌نماید و با عنایت به فاصله بین نسلی که میان نسل‌های اول و دوم انقلاب با نسل‌های سوم و چهارم ایجاد شد انشالله مدرسه بتواند با سرعت و دقت نسبت به ترمیم این شکاف اقدام نماید.

در این دیدار جناب مهندس حمزه‌لو معاون اداری و پشتیبانی مدرسه حکمرانی هم حضور داشتند.

کلید واژه ها: مجمع تشخیص مصلحت نظام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دکتر محسن رضایی دکتر مهدی غضنفری دکتر موسی‌الرضا قائمی


نظر شما :