ارتقای مهارت های حکمرانان محلی (مدیران و فرمانداران استان فارس)

۰۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۹ کد : ۱۳۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۰۴
ارتقای مهارت های حکمرانان محلی (مدیران و فرمانداران استان فارس)

یکی از ماموریت‌های اصلی این مدرسه حکمرانی شهید بهشتی (ره) ارتقاء مهارت‌های حکمرانیِ مسئولین و حکمرانان فعلی است. لذا این مدرسه با هماهنگی استاندار محترم فارس اقدام به برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای اولین دوره ارتقای مهارت‌های حکمرانی برای مدیران استانی و فرمانداران محترم استان فارس نمود. در این دوره که در روز سه شنبه ۲۲ آذرماه برگزار گردید ۱۵۰ نفر از فرمانداران، مدیران کل استان و معاونین و مدیران کل استانداری حضور داشتند.

بنا به گفته دکتر قائمی معاون آموزش مدرسه، در این دوره آخرین وضعیت امنیتی، انتظامی کشور، راهبردها و تکنیک های دشمن در استفاده از فضای مجازی و همچنین جنگ ترکیبی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر ایمانیه استاندار فارس، دکتر بختیاری رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، مهندس نعمتی معاون توسعه استانداری، دکتر جزینی، سردار لطفی، مهندس محبی پور معاون امنیتی سیاسی، دکتر فولادی، دکتر کریمی از اساتید این مورد بودند.

برگزاری کارگاه‌های جنگ ترکیبی و امنیت ملی از برنامه‌های این دوره آموزشی بود.

در این کارگاه‌ها مخاطبین محترم ضمن تبادل نظر در مورد آخرین وضعیت امنیتی کشور با راهبردها و تکنیک‌های دشمن در جنگ رسانه‌ای آشنا شدند و راه‌های پیشگیری از این گونه معضلات و اعتراض‌ها را مورد بررسی قرار دارند.

آقای مهندس کریمی در مراسم افتتاحیه این دوره، ضمن خوش آمدگویی به مدیران و فرماندارن، از مدرسه حکمرانی شهید بهشتی بابت برنامه ریزی کارگاه‌های آموزشی قدردانی کرده و یاد و خاطره مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه را گرامی داشت و برای ایشان علو درجات را از خداوند منان خواستار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در ادامه به تشریح برنامه‌های آموزشی فرمانداران و مدیران استانی پرداخت و از استقبال آنها از این دوره‌های قدردانی نمود.

رئیس مدرسه حکمرانی نیز در مراسم افتتاحیه این دوره، ضمن تشکر از استاندار و همکارانش در استانداری بابت برگزاری این دوره، یاد و خاطره شهدای حرم شاه چراغ، شهدای مدافع امنیت و شهید محراب آیت الله دستعیب به معرفی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، رسالت، اهداف و برنامه های مدرسه پرداخت.

ایشان در ادامه صحبت هایش به سه راهبرد کلی برای مدیریت فضای کنونی کشور پرداختند و عنوان داشت برای مدیریت اغتشاشات و نارضایتی‌ها باید مسئولان استانی این سه راهبرد را در دستور کار خود قرار دهند.

  1. حضور در بین اقشار مردم
  2. ایجاد آرامش در بین مردم توام با گره گشایی از مسائل مردم
  3. پیشگیری از هرگونه تنش توام با صبر و حوصله

استاندار فارس از دیگر مقاماتی بود که در مراسم افتتاحیه اولین دوره ارتقائ مهارت های حکمرانی به ایراد سخنرانی پرداخت.

آقای دکتر ایمانیه با اشاره به نامه ۵۳ مولی متقیان حضرت علی (ع) به مالک اشتر، این نامه را منشور کامل حکمرانی اسلامی دانسته و ضمن تاکید بر مطالعه مکرر این نامه از مسئولان استانی خواست تا در مدیریت مسائل عمومی از مشی حضرت بهره ببرند.

به گفته معاون آموزش مدرسه حکمرانی شهید بهشتی بعد از مراسم افتتاحیه، کارگاه‌های آموزشی در دو گروه فرمانداران و مدیران استانی پیگیری گردید و تا ساعت ۱۷۰۰ ادامه داشت. 


نظر شما :