نشست خبری رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی و دبیر چهارمین همایش ملی حکمرانی متعالی و دومین همایش بین المللی حکمرانی

۲۵ تیر ۱۴۰۲ | ۲۳:۴۷ کد : ۱۴۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۳۲
نشست خبری رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی و دبیر چهارمین همایش ملی حکمرانی متعالی و دومین همایش بین المللی حکمرانی

به گزارش روابط عمومی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، دکتر «حسن بختیاری» رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی صبح امروز (یکشنبه ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۲) در نشست خبری چهارمین همایش ملی حکمرانی متعالی اظهار داشت: هدف اصلی از تشکیل این مدرسه، کمک به افزایش حکمرانی کشور است؛ لذا در این رابطه در دو بخش آموزشی و پژوهشی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم.

دکتر بختیاری ادامه داد: تولید علم و دانش جدید و شناسایی نظام مسایل کشور و نیز کمک به حکمرانی برای پیاده‌سازی راه‌حل‌ها، فعالیتی است که در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دنبال می‌شود.

رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی افزود: همایش چهارم در امتداد سه همایش گذشته، از سال گذشته برنامه ریزی شده و فردا برگزار می‌شود؛ بدین‌صورت که در چهارمین همایش ملی حکمرانی متعالی به موضوع حکمرانی استانی یا به تعبیری محلی می‌پردازیم؛ بر این اساس، با هماهنگی وزارت کشور و همچنین مشارکت استانداران سراسر کشور فعالیت های علمی و پژوهشی بسیار خوبی تا کنون صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مشارکت و همکاری ۱۰۰ دانشگاه و مرکز علمی جهت برگزلری نشستهای تخصصی در محورهای ۵ گانه نشست و همچنین برگزاری ۸۴ نشست استانی با حضور صاحبنظران از نوآوری های این همایش بوده است. در این نشستها که با محوریت استاندارهای محترم برگزار شده برابر آماری که از سوی استانها اعلام شده تا کنون ۹ هزار نفر از نخبگان، فرمانداران، مدیران استانی و سایر علاقه مندان مخاطب این نشستها و همایش‌ها بوده اند. بهره‌مندی از تعداد ۱۹۲ صاحبنظر به عنوان استاد و صاحبنظر جهت ارائه سخنرانی، از نکات جالب این همایش بود. همچنین در هر استان مقالاتی در سطح استانی هم ارسال شده که برگزیدگان آن‌ها در روز همایش، ارائه خواهند داشت.

دکتر بختیاری با بیان اینکه مقالات خارجی که به‌عنوان مقالات برتر در روز همایش معرفی می‌شود، مقالاتی از کشورهای چین و بنگلادش است، گفت: ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش واصل شده که از این میان، ۱۸۳ مقاله پذیرفته شده و از این تعداد ۹۴ مقاله مورد ارزیابی قرار گرفت تا از بین آن‌ها ۳۰ مقاله در روز همایش ارائه شود. از مجموع مقالاتی که قرار است ارائه شود، پنج مقاله در نوبت صبح و ۲۵ مقاله هم در نوبت بعد از ظهر پیش‌بینی شده است.

رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: این همایش با سخنرانی وزیر کشور و یکی از نایب‌رئیسان مجلس شورای اسلامی افتتاح و با حضور استانداران کشور و شهرداران شهر‌ها ادامه می‌یابد و در اختتامیه هم حجت‌الاسلام والمسلمین «خسرو‌پناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ایراد سخن خواهد پرداخت.


نظر شما :