در چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی حکمرانی چه گذشت؟

۲۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۵ کد : ۱۴۱۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۹۷۴
در چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی حکمرانی چه گذشت؟

به گزارش روابط عمومی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، دکتر قائمی دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی حکمرانی گفت به حول و قوه الهی نتیجه زحمات همه همکارانم در مدرسه عالی حکمرانی، همکاران عزیزم در استان‌ها امروز به بار نشست و در همایشی وزین و در محیطی علمی نتایج این کار بزرگ در سطح کشور به منصه ظهور رسید.

معاون آموزش مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی عنوان کرد: این همایش از ساعت ۰۸۰۰ صبح با حضور استانداران محترم سراسر کشور، نمایندگان محترم، فرماندهان عالی نیروهای مسلح، دانشجویان، نخبگان و سایر علاقه‌مندان، با سخنرانی حضرت حجت الاسلام ذالنور نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی شروع شد.

قبل از آن آقای دکتر بختیاری رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی ضمن عرض خیر مقدم، گزارشی از اقدامات علمی و اجرایی همایش در طول یک سال گذشته به حاضرین ارائه داد.

دکتر محسن اسماعیلی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری دومین سخنرانی بود که در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت ایشان سخنرانی خود را با یک سوال بنیادی شروع کرد، "آیا حکمرانی استانی امروزه یک انتخاب است یا یک ضرورت" سپس به الزامات و چالش های حکمرانی استانی پرداخت.

سخنرانی بعدی همایش پرفسور اسد الزمان از بنگلادش بود. ایشان ضمن تبیین مفهوم حکمرانی محلی تجربه کشورهای موفق در حکمرانی محلی را ارائه نمود.

از نکات برجسته این همایش نشست تخصصی استانداران منتخب بود که نکته نظرات خود را در مورد الزامات، چالش ها، مزایا و شیوه های اجرای حکمرانی استانی را به حاضرین در جلسه ارائه دادند. در این نشست تخصصی که دبیر آن دکتر بختیاری بود استانداران محترم استان های، مرکزی، گلستان، کرمان، خراسان شمالی و فارس به سخنرانی پرداختند.

در قسمت چهارم همایش پنج نفر از نویسندگان مقاله به عنوان مقالات برگزیده مقالات خود را ارائه دادند.

بعد از نماز و ناهار در ساعت ۱۳۳۰ الی ۱۵۳۰ نشست‌های تخصصی همایش در سالن های جانبی مرکز همایش های دانشگاه دفاع ملی برگزار گردید. در این نشست ها که با مشارکت و مدیریت استانداران برگزار گردید در مجموع ۲۰ مقاله علمی ارائه شد و سخنران محترم در حوزه مسائل مربوط به حکمرانی استانی به سخنرانی پرداختند.

استانداران محترم استان های، خراسان رضوی، هرمزگان، قم، تهران، و همچنین، دکتر شفقت و دکتر کوشش تبار معاونین وزیر کشور و همچنین دکتر محسن اسماعیلی از سخنرانان و روسای این نشست ها بودند.

ساعت ۱۶۰۰ نشستهای تخصصی به پایان رسید و همه مدعوین برای برگزاری مراسم اختتامیه در سالن اصلی همایش حضور یافتند و روسای نشست ها به ارائه گزارش همایش پرداختند و سپس سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم به عنوان سخنران اختتامیه به ایراد سخنرانی پرداخت. در انتهای مراسم به سخنرانان برتر، مقالات برگزیده و غرفه برتر نیز جوایزی اهدا شد.

در حاشیه همایش نمایشگاهی از دستاوردهای علمی در حوزه های مختلف حکمرانی از استان‌های کشور به نمایش گذاشته شده بود.

قائمی دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی حکمرانی متعالی گفت در روزهای آتی گزارشی از فعالیت های علمی، نشست‌های تخصصی و همایش‌های استانی همایش ارائه خواهد شد


نظر شما :