برگزاری شورای تولید محتوای حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر لک زایی: اگر انسان مهذب و بیدار و آگاه نشود و سیر الی الله را شروع نکند به حکمرانی عاقلانه عالمانه عادلانه مومنانه نمی رسیم.

تعداد بازدید:۸۴
پانزدهمین جلسه شورای تولید محتوای مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۳ با حضور اعضاء برگزار گردید.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر لک زایی: اگر انسان مهذب و بیدار و آگاه نشود و سیر الی الله را شروع نکند به حکمرانی عاقلانه عالمانه عادلانه مومنانه نمی رسیم.

پانزدهمین جلسه شورای تولید محتوای مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در تاریخ 1403/04/03 با حضور اعضاء برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، در ابتدای جلسه دکتر حسن بختیاری رئیس  مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر؛ با اشاره به واقعه غدیر، بر ضرورت آگاهی بخشی و حضور پرشور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تأکید کرد. ایشان با اشاره به ضرورت استخراج دلالت های حکمرانی از منظر قرآن کریم، یکی از رویکردهای اصلی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی را بهره گیری هر چه بیشتر از معارف و رهنمودهای حکمرانی قرآنی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی با اشاره به دلالت های حکمرانی در سوره مبارک حمد، برخی از  معارف سوره حمد را از بعد روشی، خداشناسی، انسان شناسی، قرآن شناسی، سبک زندگی و نظایر آن مورد بحث و بررسی قرار داد. ایشان با اشاره به بسته مفهومی ارکان حکمرانی اسلامی، بسته کامل پرورش را شامل سه ضلعِ علم( وحیانی یا بریده از وحی)، حال(ایمان یا کفر) و عمل(صالح یا فاسد) دانسته و اقامه عدل را قابل انجام به وسیله انسان معنوی معرفی کردند.

در ادامه سایر اعضای جلسه با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه، با ورود به عنوان دلالت های حکمرانی در قرآن کریم و مصادیق آن بر ضرورت تکمیل و عنایت بیشتر به این مباحث در نشست های مدرسه و رساله ها و پایان نامه های دانشجویان مدرسه با رویکرد کاربردی تأکید کردند.

کلید واژه ها: حکمرانی مدرسه عالی حکمرانی دلالت حکمرانی مدرسه عالی حکمرانی شهید


نظر شما :