با همت و ابتکار مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد

جلسه هم اندیشی پیرامون ارتقاء مهارت‌های حکمرانی محلی

۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵ کد : ۱۲۶۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۷۱
همزمان با آغاز هفته وحدت با ابتکار مدرسه حکمرانی شهید بهشتی جلسه‌ای به منظور هم اندیشی پیرامون ارتقاء مهارت‌های حکمرانی محلی با حضور اساتید، پیشکسوتان حوزه علم و عمل، صاحبان اندیشه و برخی از حکمرانان چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی برگزار گردید.
جلسه هم اندیشی پیرامون ارتقاء مهارت‌های حکمرانی محلی

همزمان با آغاز هفته وحدت با ابتکار مدرسه حکمرانی شهید بهشتی جلسه‌ای به منظور هم اندیشی پیرامون ارتقاء مهارت‌های حکمرانی محلی با حضور اساتید، پیشکسوتان حوزه علم و عمل، صاحبان اندیشه و برخی از حکمرانان چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی برگزار گردید.

در این جلسه سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، دکتر مهدی غضنفری رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، دکتر علی رحمانی فضلی، وزیر سابق کشور، سردار سرتیپ پاسدار مصطفی محمدنجار، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی پورمحمدی، وزرای اسبق کشور، مهندس حسین طاهری، جناب آقای مسعود زریبافان، مهندس زارع میرک، دکتر صلاحی، دکتر محمد ناظمی اردکانی، دکتر هاشم‌پور، دکتر محمدجواد نصراله‌زاده، قائم مقام مدرسه حکمرانی، آقای ابوالفضل انصاری، مشاور رئیس مدرسه حکمرانی، مهندس سلیمان حمزه‌لو معاون اداری و پشتیبانی مدرسه، دکتر غلامرضا سلیمی معاون پژوهش و دکتر موسی‌الرضا قائمی معاون آموزش مدرسه حکمرانی حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه دکتر مهدی غضنفری ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و همچنین آغاز هفته وحدت، تشریف فرمایی اساتید و مهمانان محترم را به مدرسه گرامی داشت و در خصوص موضوع حکمرانی محلی، کارکردهای حکمرانی محلی و همچنین نقش حکمرانی محلی در توسعه متوازن، نکاتی را بیان کرد.

پس از آن سردار سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم، با تبریک اعیاد پیش رو و هفته وحدت از عزیزان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر کرد که دعوت مدرسه حکمرانی شهید بهشتی را پذیرفتند.

در ادامه این جلسه دکتر موسی‌الرضا قائمی، معاون آموزش مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با ارائه مختصری به معرفی مدرسه حکمرانی پرداخت. ایشان یکی از مأموریت‌های اصلی مدرسه را ارتقاء مهارت‌های حکمرانی و تربیت حکمرانان آینده دانست و عنوان داشت: «در طول این سه سالی که از تأسیس مدرسه حکمرانی می‌گذرد، با عنایت خداوند متعال و تدابیر سردار سرلشکر محمد باقری و سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی و هدایت‌های جناب آقای دکتر مهدی غضنفری، الحمدالله کارهای بسیار ارزشمندی در زمینه ساختارسازی، گفتمان‌سازی و تعمیق و گسترش مفاهیم حکمرانی صورت گرفته است؛ و امروز مفتخریم به استحضار برسانیم که تنها مرکزی که موفق شد ادبیات و مفاهیم حکمرانی را به صورت کاملاً علمی، هدفمند و ساختاریافته در کشور پیش ببرد، مدرسه حکمرانی شهید بهشتی بوده است.»

دکتر قائمی در ادامه بیان کرد: «مدرسه موفق بوده تاکنون دو دوره دانشجویی دکتری در رشته حکمرانی جذب کرده و بیش از ۲۰ دوره کوتاه‌مدت و میان‌مدت در حوزه‌های تخصصی حکمرانی برگزار کند. مدرسه همچنین ضمن برگزاری دو همایش ملی، بیش از ۱۳۰ نشست در حوزه‌های مختلف حکمرانی را برگزار کرده است. اخذ مجوز انجمن ملی حکمرانی متعالی ایران از سوی وزارت علوم، فراهم کردن مقدمات تشکیل آزمایشگاه حکمرانی، تهیه شاخص‌های حکمرانی در کشور و همچنین طراحی جایزه ملی حکمرانی متعالی از دیگر اقدامات مدرسه بوده است.»

دکتر قائمی، معاون آموزش مدرسه در ادامه عنوان کرد: «مدرسه حکمرانی با عنایت به عملکرد بسیار خوبی که در سه سال گذشته داشته، موفق شده است همه مراکز و اندیشکده‌های علمی و پژوهشی را که به صورت جسته و گریخته در کشور به حوزه‌های حکمرانی پرداخته‌اند، دور خود جمع کند.»

در پایان سرفصل‌هایی که برای دوره توانمندسازی حکمرانی برای حکمرانان محلی تدوین شده بود، توسط ایشان ارائه شد و اساتید حاضر در جلسه در مورد اهمیت دوره، سرفصل‌ها و چگونگی اجرا اعلام نظر فرمودند.

در پایان این جلسه، سردار سرتیپ احمدی مقدم ضمن تشکر از حاضرین اعلام نمود که نظرات کلیه عزیزان بسیار ارزنده و ارزشمند بوده و در بازنگری سرفصل‌ها اعمال خواهد شد. همچنین مقرر شد معاون آموزش مدرسه جلسات تخصصی را با اساتید محترم حاضر در جلسه برنامه‌ریزی نماید.


نظر شما :