تأکید بر طراحی مدل حکمرانی بومی مبتنی بر تعالیم اسلامی

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۹ کد : ۱۳۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۲۰
تأکید بر طراحی مدل حکمرانی بومی مبتنی بر تعالیم اسلامی

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح روز سه‌شنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ برگزار شد و تعدادی از نمایندگان به ایراد نطق‌های میان‌دستور خود پرداختند.

در این میان، محمد سبزی نماینده مردم ساوه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح روز سه‌شنبه، ۲۵ مرداد برگزار شد، گفت: به نظر می‌رسد حلقه مفقوده، حکمرانی مبتنی بر تعالیم اسلامی است. امروز تجویز نسخه‌های لیبرالی و غیربومی پاسخگو نیست؛ باید نسخه بومی داشته باشیم، مگر مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان نفرمودند بروید سند راهبردی صنعت، معدن، کشاورزی طراحی کنید. حضرت آقا در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند اینکه ما در همان ساختمانی که آن طاغوت حکمرانی می‌کرد حکمرانی کنیم، مثل او هم عمل کنیم که نشد ما با او فرقی نداریم. روشمان باید با روش بندگان شیطان متفاوت باشد.

حجت‌الاسلام سبزی تأکید کرد: ما بعد از ۴۳ سال هنوز مدل حکمرانی بومی متناسب با فرهنگ و اقلیم جغرافیای خودمان طراحی نکرده‌ایم. حضرت آقا از ضرورت تحول در همه بخش‌های حکمرانی کشور سخن فرمودند. در تاریخ ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ فرمودند: مقصود ما از تحول ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش‌های اداره کشور و همه بخش‌های حکمرانی کشور و به طور خلاصه حفظ و تقویت اصول و خطوط انقلاب و نوآوری در شیوه‌ها، روش‌ها و کارکردها جزء مسلمات این دوره انقلاب اسلامی است. برای گام دوم نظریه تحول مدنظر مقام معظم رهبری کدام است؟ الگوی تحول چیست؟ آیا الگوی مردمی و همیارانه مدنظر است؟ فرمودند وقتی انقلاب تشکیل شد هدف‌های بزرگی داشت، تبدیل حکمرانی فردی و استبدادی به حکمرانی مردمی.

وی افزود: حضرت امام راحل نیز از همان ابتدای پیروزی انقلاب نهادهای مردمی را ایجاد کردند. امروز با تدبیر حکیمانه حضرت آقا برای تربیت حکمرانان مدرسه حکمرانی شهید بهشتی تأسیس شده که لازم است همه دستگاه‌های حاکمیتی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

نماینده مردم ساوه در مجلس گفت: به دو موضوع و مطالبه موکلین عزیز در حوزه انتخابیه می‌پردازم که بی ربط به نوع حکمرانی نیست. دولت باید با زمین خواران، کوه خواران و جنگل خواران مبارزه کند نه با کشاورزانی که با تولید محصولات غذایی در امنیت غذایی کشور نقش دارند. قنات و چاه حتی درختان چند صد ساله بعضی از روستاها را ملی اعلام کرده‌اند در این شرایط کشاورز کجا باید کشاورزی و تولید کند؟ یک دیوانه‌ای سنگی در چاه می‌اندازد صد عاقل نمی‌تواند سنگ را از چاه در بیاورند. مسئولین زحمت می‌کشند ولی متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار داشت: یک ساختمان در جایی فرو می‌ریزد، صدا و سیما، رسانه و مسئولین به علل وقوع حادثه می‌پردازند. به حق هم همین است. آیا باید حتماً اتفاقی بیافتد تا ما به این فکر بیافتیم؟ امروز در شهر ساوه ۵۰۰ ساختمان پرونده تخریبی دارد، ۲۰۰ مورد آپارتمان است. مردمی که در این آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند باید چه کار کنند؟ با چه مجوزی طبقات اضافه ساخته‌اند. امروز چه کسی پاسخگو است؟ از دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی انتظار می‌رود که مشکلات مردم را با سرعت حل کند.

کلید واژه ها: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سبزی


نظر شما :