بازدید هیئت چینی از مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی

بازدید هیئت آکادمی ملی حکمرانی چین از مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی

هیئت آکادمی ملی حکمرانی چین از مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی بازدید نمود
تعداد بازدید:۸۳۷
عصر یکشنبه ۳ دی‌ ۱۴۰۲، هیئتی از آکادمی ملی حکمرانی چین با حضور در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، به بحث و تبادل نظر با مسئولین مدرسه عالی پرداختند. در این جلسه، دکتر حسن بختیاری، رئیس مدرسه عالی حکمرانی گفت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در دیدار با رئیس جمهور چین فرمودند: «توافق رؤسای جمهوری ایران و چین برای یک روابط استراتژیک ۲۵ ساله، کاملاً درست و حکمت‌آمیز است». در ادامه، با توجه به فرمایش ایشان؛ کلیه عوامل، منابع و متغیر های موثر در عملیاتی نمودن این برنامه همکاری جامع ایران و چین بایستی بکار گرفته شوند.
بازدید هیئت آکادمی ملی حکمرانی چین از مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی

عصر یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲، هیئتی از آکادمی ملی حکمرانی چین با حضور در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، به بحث و تبادل نظر با مسئولین مدرسه عالی پرداختند. در این جلسه، دکتر حسن بختیاری، رئیس محترم مدرسه عالی حکمرانی گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در دیدار با رئیس جمهور چین فرمودند: «توافق رؤسای جمهوری ایران و چین برای یک روابط استراتژیک ۲۵ ساله، کاملاً درست و حکمت‌آمیز است». در ادامه، با توجه به فرمایش ایشان؛ کلیه عوامل، منابع و متغیر های موثر در عملیاتی نمودن این برنامه همکاری جامع ایران و چین بایستی بکار گرفته شوند.

دکتر بختیاری افزود: همکاری علمی متقابل با تأکید بر بهره‌مندی‌ها، موجب تسهیل همکاری دو طرف در زمینه‌های گوناگون خواهد شد و همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی از مهم ترین اصل برخوردار است. با توجه به اینکه مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، اولین مدرسه حکمرانی در ایران است و ۵ سال از تاسیس آن می گذرد، پرداختن به مهارت‌آموزی و کسب تجربه حکمرانان و تبادلات علمی، اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: دو هدف عمده مدرسه عالی حکمرانی، اول آموزش و تربیت حکمرانان و افزایش کارآمدی حکمرانان است. مهم ترین کار ما برگزاری دوره های آموزشی برای حکمرانان کشور و تولید متون مورد نیاز برای این دوره هاست. تولید علم و نظریه پردازی در حوزه حکمرانی هدف دیگر ماست. هم سوسازی نهادهای دولتی، مردمی و مردم با نظام اسلامی وظیفه نهایی مدرسه عالی حکمرانی است.

دکتر بختیاری در ادامه به توضیح دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت مدرسه عالی پرداخت و گفت: در یکسال گذشته ۱۵۰۰ نفر دانشجو در دوره‌های کوتاه مدت آموزش داده شده است. شرکت کنندگان در دوره بلند مدت، معاونان و مشاوران سطوح عالی قوای سه گانه کشور هستند.

پروفسور وِن تانگ نیز در آغاز صحبت های خود بر روابط ۲۵ سال ایران و چین تأکید کرد و به اهمیت دیدار و سخنان رئیس جمهور ایران آقای رئیسی با رئیس جمهور چین اشاره نمود. وی بر همسو بودن اهداف و برنامه‌های آکادمی حکمرانی چین با مدرسه حکمرانی شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: بینش ما مطابق با دولت و رئیس جمهور، آقای شی جین پینگ، است و تمرکز ویژه‌ای بر گسترش حزب کمونیست وجود دارد. در آکادمی حزب کمونیست چین، ۱۲ دانشکده و بالغ بر ۲۰۰ استاد وجود دارد. وی همچنین بر اهمیت تفکر کنفسیوس و تلفیق آن با سیاست‌گذاری در عرصه کلان و پرورش حکمرانی تأکید کرد. این تفکّر علاوه بر مدیریت در ابعاد دیگر نیز می‌بایست سرآمد باشد.

در این جلسه دکتر محمدرضا مجیدی، رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به اشتراکات حکمرانی متعالی در ایران و حکمرانی مبتنی بر تفکر کنفسیوس در چین، اشاره کرد. رؤسای هر دو مدرسه ابراز امیدواری کردند در آینده نزدیک تعاملات و تبادلات بین مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی و آکادمی حکمرانی چین صورت گیرد.

در پایان این جلسه، هیئت چینی به بازدید از کلاس‌های مدرسه عالی پرداختند و از کتاب «حکمرانی حزبی در چین» به قلم شی چون تائو، با ترجمه دکتر محمدرضا مجیدی و دکتر علیرضا ثمودی، رونمایی شد

کلید واژه ها: اخبار همایش رویداد رونمایی کتاب


نظر شما :