برگزاری شورای تولید محتوا حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی

شورای تولید محتوا حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۴۳۴ اخبار نشست های مرکز تولید محتوا
تعداد بازدید:۵۰۱
سیزدهمین جلسه شورای تولید محتوای مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در تاریخ ۱۳/۱۲/۱۴۰۲ با حضور اعضاء برگزار و به بررسی و جمع بندی درس حکمرانی ولایی و دوگانه ها و دو راهی های عرصه حکمرانی پرداخته شده است.
شورای تولید محتوا حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد

سیزدهمین جلسه شورای تولید محتوای مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در تاریخ ۱۳/‏۱۲/‏۱۴۰۲‬ با حضور اعضاء برگزار و به بررسی و جمع بندی درس حکمرانی ولایی و دوگانه ها و دو راهی های عرصه حکمرانی پرداخته شده است.

به گزارش روابط عمومی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، در ابتدای جلسه آقای دکتر حسن بختیاری رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری سلسله نشست های پنج شنبه های حکمرانی در شهر مقدس قم؛ هدف از این نشست ها را آشنایی پژوهشگران حوزه های علمیه با مفهوم و کارکردهای حکمرانی دانستند و بر تشکیل گروه حکمرانی امامین انقلاب اسلامی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی تأکید کردند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی با اشاره به دو راهی های موجود در عرصه حکمرانی کشور، بر ضرورت تعیین تکلیف این دو راهی ها با توجه به الگوی دو راهی های تعیین تکلیف شده در قرآن کریم تأکید نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به بحث دو راهی های حکمرانی بیان داشتند که پاسخ اکثر این دو راهی ها در بیانات امامین انقلاب وجود دارد و بر ضرورت پاسخ دهی به این دو راهی ها با توجه به اندیشه امامین انقلاب و بزرگانی چون آیت الله شهید دکتر مرتضی مطهری و علامه محمد تقی مصباح یزدی تأکید داشتند و دال مرکزی این جریان را اندیشه های امامین انقلاب دانستند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی ذو علم با اشاره به دو کتاب دولت جوان حزب‌اللهی و رجل سیاسی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اندیشه های معظم له بر ضرورت پیاده سازی این اندیشه ها در بطن جامعه تأکید و عنوان داشتند که ما از دیدگاه اسلامی یک دو گانه بیشتر نداریم و آن؛ اسلام و طاغوت است و سایر مباحث ذیل این دو قرار می گیرند.

در ادامه آقای دکتر حسین پرکان نویسنده کتاب دو راهی ها، گزارشی را در خصوص دوراهی های حکمرانی و منطق دستیابی به این دو راهی ها بیان کردند و با اشاره به موقعیت سازهای کلیدی تعداد این دو راهی ها را ۲۸ مورد بیان کردند که ذیل ۸ دسته؛ عرفی گرایی و سکولاریسم، دموکراتیزاسیون، توسعه‌گرایی و مدرنیزاسیون، ملی‌گرایی، خانواده‌گرایی، اصلاحات اقتصادی، شریعت مداری و نهضت گرایی تعریف می شوند.

در ادامه جلسه آقای دکتر فرامرز عابدینی رئیس مرکز تولید محتوا مدرسه عالی با اشاره به کتاب رجل سیاسی و مختصات حکمرانان و کارگزاران، اشاره کردند مقام معظم رهبری فرمودند که در جهاد تبیین هم باید نقطه‌زنی کنیم. باید مشکلات اعتقادی و معرفتی افراد مشخص گردد و همان را هدف قرار دهیم. پس مناسب است گام اول ما آسیب‌شناسی و عارضه‌یابی باشد.

در پایان این جلسه پس از بحث و بررسی اعضاء، مقرر شد بر روی بحث دو گانه های عرصه حکمرانی کشور و اولویت بندی آنها بررسی دقیق تر و کار کارشناسی صورت گیرد و در جلسه آینده شورا مطرح گردد.

کلید واژه ها: عالی حکمرانی مدرسه عالی حکمرانی عرصه حکمرانی حکمرانی شهید بهشتی


نظر شما :