برگزاری شورای تولید محتوای حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حاجی صادقی: نظام حکمرانی ما، به‌گونه‌ای است که موجب حیرت جهانیان گردیده و بسیاری از مدعیان در عرصه حکمرانی، عملاً به ناتوانی خود در برابر ما اذعان نموده‌اند.

شورای تولید محتوای حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد.
۱۹ دی ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۸ کد : ۱۴۷۴ اخبار اخبار مدرسه
تعداد بازدید:۶۷
به گزارش روابط عمومی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، بیست و دومین جلسه شورای تولید محتوای مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۱۶ با حضوراکثریت اعضاء برگزار گردید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حاجی صادقی: نظام حکمرانی ما، به‌گونه‌ای است که موجب حیرت جهانیان گردیده و بسیاری از مدعیان در عرصه حکمرانی، عملاً به ناتوانی خود در برابر ما اذعان نموده‌اند.

به گزارش روابط عمومی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، بیست و دومین جلسه شورای تولید محتوای مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در تاریخ  1403/10/16 با حضوراکثریت  اعضاء برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، دکتر مخدومی موضوع  مفهوم حکمرانی در ادبیات رایج را ارائه کردند. در این ارائه، به این نکته اشاره داشتند که حکمرانی نوین، ابزارهایی برای اعمال قدرت در اختیار حکومت قرار می‌دهد و به‌ هیچ‌وجه نافی حاکمیت نیست.

سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر ذوعلم به بیان دیدگاه خود پرداخت و اظهار داشت:

«علامه طباطبایی در تفسیر گران‌سنگ المیزان، با تبیین دقیق نقش مردم، حکمرانی را به‌مثابه قوه مجریه ترسیم نموده‌اند.» وی با تأکید بر اینکه روش حکمرانی امام خمینی (ره) نیز بر مبنای مشارکت فعال مردم و ایفای نقش آنان در اداره امور جامعه استوار بود تصریح کرد: «مباحث تمدنی، بنیان و نقطه عزیمت در بررسی و تحلیل مفهوم حکمرانی محسوب می‌شوند.»

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حاجی صادقی افزود: «نظام حکمرانی ما، به‌گونه‌ای است که موجب حیرت جهانیان گردیده و بسیاری از مدعیان در عرصه حکمرانی، عملاً به ناتوانی خود در برابر ما اذعان نموده‌اند.»

سپس دکتر محمدی گفت: «در صورت پرهیز از رویکرد تقلیدی در حکمرانی اسلامی، انجام پژوهش‌هایی بر اساس استنطاق از متون دینی، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.»

در ادامه جلسه، کمیته‌های علمی پنج‌گانه حکمرانی اسلامی مورد بحث و تبادل‌نظر اعضای محترم قرار گرفت.

در پایان جلسه، دکتر حسن بختیاری به جمع‌بندی مباحث پرداخت و خاطرنشان کرد: «مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در تولید دانش حکمرانی اسلامی، از رویکردهای متعددی بهره برده است که یکی از آن‌ها رویکرد تأسیسی است.» وی همچنین تأکید کرد: «در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، همواره این ملاحظه مورد توجه بوده است که از ارائه محتواهای مغایر با مبانی دینی و اندیشه ولایی در دوره‌های آموزشی اجتناب شود.»

کلید واژه ها: مدرسه عالی حکمرانی حکمرانی اسلامی مدرسه عالی جلسه تولید محتوا مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی


نظر شما :